Pages

Wednesday 9 October 2013

HANYA NIAT YANG MAMPU

Heart ? ada ape dengan hati kita ni . sesungguhnya setiap amalan berpandukan niat . ye memang . hati aku selalu terdetik bila aku tengok kawan2 aku , orang yang pernah aku kenal dulu2 dah berubah . means that berubah jadi baik la . takde sape pun kat dunia ni nak jadi jahat kan . semua nak baik . semua bergantung kat diri kita . aku bila lagi ? setiap masa dan saat aku terfikir benda yang sama. setiap kejadian yang berlaku setiao hari aku kaji and fikir ape hikmah disebaliknya. dah tiba masanya kot aku nak berubah . tapi perubahan ni kena buat slow2 . takut kecundang nanti. alhamdulillah sekarang aku dah tahu beza . semoga aku kekalkan dengan gaya macam tu . tapi satu je yang aku tak boleh nak kawal lagi .marah . aku jenis yang baran . kenapa aku tak boleh nak control marah aku . kalau aku boleh control marah aku , in sha allah , niat aku akan jadi realiti . bukan sekadar niat je . aku dah umur 20 tahun. dah tiba masa aku fikir benda macam ni , dah macam2 aku lalui sepanjang umur 20 tahun ni . ajal tak mengira umur kan . ya allah , tunjukkanlah aku jalan yang benar .amin .

No comments:

Post a Comment