Pages

Tuesday 17 September 2013

LESSON FROM THE PAST

Bila tengok je title kat atas tu macam insaf je kan . tak dinafikan la kadang2 jadi manusia ni terdetik jugak dihati nak jugak jadi muslimah sejati . walaupun beragama islam ,semayang tak miss, mengaji , tapi banyak lagi yang perlu belajar . nanti bila dah kembali padaNYA kita penuh dengan amal dan iman . kenapa la baru sekarang nak terpikir benda macam tu , dulu pun pernah jugak pikir macam tu. tapi ambil remeh je .kita patutnye isi masa terluang dengan ilmu yang berguna kan . Ya Allah . rasa jahilnya aku selama ni . lalai , as students patutnya aku kena lebih dekatkan diri pada ALLAH . bukannya lagi jauh . terlalu banyak pengajaran dah lepas2 buatkan aku sedih ,putus asa , tapi satu pun aku tak amek kesah. result aku untuk sem 1 dan 2 sama je . nampak sangat aku tak pernah amek kesah pasal pelajaran . duit habis entah kemana . asal je free outing .habiskan duit.bazirkan masa, orang lain macam tu pun  dapat bahagikan masa ,nak tiru orang pun berpada pada la kan . orang berjaya tapi kita tak . pegang satu je . tak de sape yang dapat tolong kita melainkan ALLAH s.w.t. hanya padaNYA la kita boleh mintak tolong . jangan lalai lagi syuhada , be strong , aku kan dah besar . kenapa nak jadi manja lagi,  set in mind study untuk berjaya , untuk masa depan , balas jasa yang berjasa kat aku . YA ALLAH . BANTULAH HAMBAMU INI , AKU HAMBA YANG LALAI , BERILAH AKU PETUNJUK , LEMBUTKANLAH HATI AKU INI, BERIKANLAH AKU PELUANG UNTUK MEMBALAS JASA KELUARGAKU . AMINNNN...




No comments:

Post a Comment