Pages

Saturday 23 March 2013

TERHARU

Dah lama nk update story ni .tapi selalu je ade benda yang menyekat daripada aku . tengok tajuk kat atas tu TERHARU kan .ari tu masa weekend , aku pegi kl .umah kakak aku .then ,anak sedara aku ,nama dia afif haiqal , skrg ni darjah 3 .dik pada dia nama anas hakim , 6 tahun tapi macam 10 tahun and adik pulak namanya akif hazim , 3 tahun la kot . nak di jadikan cerita , masa makan malam ,aku ,haiqal ,anas makan nasi lemak yang ma masak . then sambal nasi lemak tu pedas sangat . air aku dh habis masa tu .haiqal pg amek air  .then dia mintak gelas aku .aku tanye kenape .dia cakap nak amekkan air untuk cikda .oke .aku terharu .memandangkan dia baru umur 9tahun .tapi dh ade sifat camtu.bagi aku budak umur 9 tahun ni xreti berdikari ,berfikir ngan baik .tapi aku silap .sekarang zaman moden .mesti fikiran pun dah semakin maju ,canggih . cerita kedua pulak ,pasal anas .dia turun pg taska pukul 8 .sebab kena tunggu van . sebelum dia pg taska tu dia mintak duit ngan papa dia sebab nak beli makanan kt bawah . lepas tu , dia beli kuih ,nasi lemak . dia pesan kt bibik suruh bawak naik makanan tu bagi kat aku . aku ingatkan dia nak bawak bekal untuk dia . kecik2 pun dah pandai kan . xhabis pkir aku ngan budak sekarang ni .dah macam orang tua dah . orang tua pun xcamtu .thats oll.jum la tengok gambar budak yabg cerdik pandai jaga ati kau ni .buat aku terharu rasa nak nanges .


       
AFIF HAIQAL
9 TAHUN
NAKAL SGT10
            
ANAS HAKIM (KIRI)
AKIF HAZIM (KANAN)
                            


No comments:

Post a Comment